søndag 16. september 2007

On the road..og "Greyhound"

Denne gangen har jeg bare ett postkort å vise og det er av en buss. Det er en spesiell historie bak, som egentlig skjedde i 1978 - og ender i dag. Dette året (1978) var jeg og noen venner på en tur til USA, der vi reiste rundt i buss – med busselskapet ”Greyhound”. Først fløy vi til New York fra London med et nystartet flyselskap med navnet ”Laker Airways” – det første lavprisselskap i verden. Senere kom Ryan og Easy Jet og flere andre, men det er annen historie.

Som sagt reiste vi med buss i USA fra New York til St.Louis, New Orleans, Tulsa, Miami og endte opp i St.Petersburg, der vi besøkte en norsk slektning av meg. Å reise med ”Greyhound buss” var en livsstil i USA den gangen, og vi elsket det. Over til i dag: på internett leste jeg om en bok som het ”On the road” skrevet av Jack Kerouac som skal handle om å reise i USA på 1950 tallet.. Den handler også om opplevelsen av jazz på 1950 tallet. Den har jeg nå bestilt og gleder meg stort til å lese Slik kan en busstur i 1978 og en en reise på 1950 tallet inspirere hverandre og konklusjonen vet jeg når jeg har lest boken. Følg med følg med….!


Today I read on the internet about a book (“On the road” by Jack Kerouac) that I did order right away because it sounded interesting. And I remembered a trip I did in 1978 in USA –on the road, by “Greyhound bus”.The book is about USA on the 1950’s, about being young loving jazz and being on the road. I’m looking forward to reading the book, and when I have you will get the conclusion of my bustravel and Kerouac’s travel. Stay tuned..!


Ingen kommentarer: